Twingly statistik

15 december 2011

Vilda västern = landet Sverige

“Häng dom högt” med Clintan såg jag på tv häromveckan. För vilken gång i ordningen vet jag inte. Men det hände givetvis inget ovanligt i filmen, allt var som alla andra gånger jag sett filmen.

Samma sak ser jag och hör numera i media. Jag måste faktiskt välja att ta bort nyheter. Varje gång ökar mitt blodtryck till nivåer som inte är bra. Och att ligga den dåliga sjukvården till last vill man ju inte. Om man nu händelsevis skulle behöva.

Det går numera bara timmar mellan olika avslöjanden som borde få fler att tänka till. Idag är det en s-politiker som ska avgå efter mediegranskning som gjorts. Han hade tjänat en kvarts miljard på friskolor. Han kan nu sluta jobba och lata sig livet ut på våra skattemedel. Dricka paraplydrinkar och leva i sus och dus. Det går banne mig ingen nöd på den tjuven.

För är det inte tjuveri? Jag tycker nog det.

Sen läser jag om alla tillkortakommanden som denna regering svarar för. Fel på fel, undersökningar som inte håller måttet presenteras som ren fakta, arbetslösheten skenar, skattepengar som hamnar där de absolut inte ska vara osv. Usch, så bitter jag börjar känna mig.

Vi lever snart i ett land som mer och mer liknar filmvärldens gamla klassiker.

Nu vill jag se en modern Clintan i Sverige som ser till att skipa rättvisa i vårt samhälle. Vi lever inte längre på ett sluttande plan, falluckan är sedan länge öppnad för många samhällsmedborgare.
Och värre ska det tydligen bli.

OBS! VARNING!!!!!! Klicka bara på dessa länkar om du har ett starkt hjärta.

Martin Mobergs betraktelser: Konsekvenserna av den misslyckade arbetsmarknadspolitiken och socialförsäkringspolitiken

Röda berget: Dags att låta lagen granska Careman och Moderaterna

Kulturbloggen: (S)veket kring FRA och det börjar lukta misstänkt kring M och Carema

LO-Bloggen: Regeringens satsningar för minskad arbetslöshet misslyckas igen

Inga kommentarer: