Twingly statistik

14 december 2011

Sent vaknar syndarna

En ursäkt och sen kan man gå vidare. Ungefär så tycks Carema tänka. Lite som kungen, när han skulle vända blad. Det var ingen bra taktik då och är det inte nu heller.

Vinster ska inte göras på skattemedel, tycker jag. Kan det sägas mycket tydligare? Det vill jag kämpa för och många med mig. Varför vågar ingen politiker säga det också? Det är nämligen så många tycker. Vinster inom skola och omsorg känns tokfel.

Igår satt jag och såg på tv-nyheterna lite om hela denna soppa kring Carema, andra företag samt kopplingar till moderaterna. Det var verkligen intressant och borde väl få oss alla att gå igång och ifrågasätta?
Men nä, tydligen inte.

Själv blev jag vansinnig och hoppas innerligt att det finns duktiga journalister som är beredda djupdyka vidare i soppan. För upp till ytan måste det. Svenska folket och alla medborgare måste få veta hur det gått till i turerna kring Carema. Allt annat vore tjänstefel.
Att vi har fega politiker som inte vågar lägga sanningen på bordet är ju förstås mest beklämmande av allt.

Nya moderater visar sig allt mer vara gammel-moderater. Inget nytt under solen här inte. Nu är det visst sd som också ska genomgå nån slags “fix” för att komma ut till folket.
Gå inte på skiten, säger jag. Tänk själva och ifrågasätt lite!

SVT: Rapport: Carema lovar skatta i Sverige

Sydsvenskan: Carema-ägare slopar skatteupplägg

Martin Mobergs betraktelser: Sjuka sjukförsäkringen en kvarnsten runt halsen på alliansen

Inga kommentarer: